Monday, November 12, 2012

Bahaya Microwave...





Mesti  semua tahu dan kenal microwave ovenkan.. Sebenarnya untuk pengetahuan korang, bila kita letakkan makanan dalam microwave oven, makanan kita sebenarnya telah diradiasi. Kenapa ada radiasi? Sebab microwave tu yang keluarkan radiasi.

Ok, sambung tentang makanan tadi. Bila kita letak makanan dalam microwave oven, partikel makanan dalam makanan kita telah berubah, nutrient pun dah kurang. Jadi, bila kita makan, perut kita x boleh cam apa ke benda nutrient itu (sebab dah berubah), makanya benda2 itu akan terkumpul. Makin banyak terkumpul, makin kita akan dapat penyakit yang dinamakan sebagai kanser perut. Haa, terkejut? Jadi, jangan guna selalu microwave oven tau...

aku x pregnant lagi sebab mandul ke?

Selain itu jugak, sesiapa yang makan makanan yang selalu dimasak di dalam microwave oven, effect jangka panjang ialah otak akan jadi lembab (salahkan makanan kalau x dapat A dalam subjek ni), lagi makanan tu boleh effect korang punya sistem peranakan (kalau x paham, senang citer boleh jadi mandul), boleh dapat pelbagai penyakit-makit lagilah.

Oh ya, tahu tak microwave oven sebenarnya selepas 2 tahun, kena pergi servis? Kalau x, lagi banyak radiasi yang dia keluarkan. 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...