Sunday, October 28, 2012

Mana satu ? Berasid atau Beralkali?




Faktor yang menyebabkan badan berasid adalah seperti berikut;

Kurang bersenam, kurang tidur, merokok, minum alkohol, mengambil ubat-ubatan dalam tempoh yang panjang, tekanan perasaan dan mengamalkan pemakanan yang tak seimbang.
Antara Penyakit Yang bakal Tiba Akibat Badan Yang Berasid
 10 fakta mengenai alkali

1. Melancarkan sistem pencernaan
2. Melambatkan pertumbuhan sel-sel kanser
3. Kecantikan
4. Kesuburan
5. Kesihatan jantung
6. Mengubati stroke
7. Release stress
8. Menguruskan badan
9. Menyegarkan tubuh badan


10. Menyeimbangkan suhu badan 

Tubuh badan manusia mempunyai PH 7.4 pada darahnya. Apabila, PH 7.4 ini tidak dapat dikekalkan, bermulalah proses asidifikasi, keracunan pada sistem tubuh manusia itu.

Fakta Pemakanan Seimbang Adalah Seperti Berikut;


20% BERASID DAN 80% BERALKALI






Kenyataan : Dr. Regner Berg (Pakar Kesihatan A.S)

Dr. Zhang Jia Rui (Pakar Makanan Seimbang A.S)


Apabila kita mengambil makanan atau minuman berasid sistem tubuh secara semula jadi akan menarik atau menggunakan segala mineral yang ada dalam tulang dan sendi-sendi kita, hal ini akan berlaku setiap kali bahan berasid masuk dalam badan kita. Maka sebab itu semangkin kita berusia, tulang kita juga semangkin lemah, sering rasa sengal-sengal sendi, bisa-bisa kaki dan kebas-kebas kerana mineral sudah semangkin berkurangan dalam tubuh badan kita.


 Sememangnya cara pengambilan makanan dan minuman sehariandi kalangan kita adalah dalam keadaan yang terbalik 80% BERASID dan 20% BERALKALI. Malah mungkin juga lebih teruk daripada itu. Oleh itu kita perlu mengambil makanan kesihatan yang beralkali dan mempunyai tahap pH yang tinggi yang mampu bertindak untuk meneutralkan asid dalam badan kita berulang-ulang kali. Masalahnya  dalam dunia ini hanya terdapat dua bahan sahaja yang mampu meneutralkan asid dalam badan  iaitu pertama AIR ZAM-ZAM dan KEDUA GARAM BULUH. Malangnya jika kita memilih AIR ZAM ZAM  terpaksa menunggu musim haji, dan kebanyakan AIR ZAM-ZAM yang terdapat dipasaran telah dicampur dengan air mineral.  




Maka alternatif lain adalah garam buluh yang boleh didapati didalam Mineral Coffee, Garam Buluh Premier Drink dan Garam Buluh Premier Cooking Salt yang juga mempunyai kandungan alkali yang tinggi.


  Maka dapatkanlah segera mineral coffee @ garam buluh premier drink @ garam buluh premier cooking salt......

Pengedar diperlukan di seluruh Malaysia, Singapura, Brunei dan Indonesia
Sms saya di 016-7234652
atau inbox di facebook: Zuraidah Bachok

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...